Tuesday, 19 February 2013

Gay Fanfics - Yaoi Manga




Rasanya ramai kot yang dah tahu apa dia Gay Fanfics dan Yaoi Manga, tapi tak pelah, pada yang belum tahu, meh sini aku kasi tahu, fanfics tu adalah gabungan perkataan FAN dan FICTIONS, maksudnya sesebuah cerita, cerpen, atau novel (fiksyen) yang ditulis secara amatur oleh FANS (peminat) berdasarkan artis-atis pujaan mereka.








Aku selalu juga baca fanfics kat site atas ni, especially cerita yang bertemakan gay. So dah nama pun Asianfanfics, dah tentulah ceritanya berdasarakan artis-artis asia, mostly K-pop Idol. Boleh try baca, ceritanya boleh tahan gak, semuanya dalam bahasa inggeris, kalau korang bernasib baik jumpalah yang bahasa melayu, tapi sangat rare. Jangan expect yang gempak sangat, sebab diorang ni semua amatur.





Yaoi Manga ni rasanya aku tak yah nak cerita panjanglah, rasanya ramai tahu dah kot. Manga atau komik yang bertemakan gay, banyak gak yang dah di animekan. Aku selalu baca yaoi manga kat site yang atas ni. Banyak yang ada kat sini.

yang ni faveret aku, sape pernah baca or tengok animenya???

Tapi, apa yang aku nak cerita bukan pasal gay fanfics atau yaoi manga ni, tapi yang aku nak cerita adalah tentang para penulisnya. Mungkin ada yang dah tahu, mungkin ada yang tidak, yang belum tahu tu meh sini aku cerita lagi.

 Tahukah anda, hampir kesemua penulis gay fanfics dan yaoi manga ini adalah PEREMPUAN? dan majoriti pembacanyapun adalah PEREMPUAN.

Tulah dia, masa aku mula tahu tentang 'FAKTA' ini pun aku rasa macam....


Bila dah lama-lama aku mula fikir, kenapa perempuan suka pada benda yang macam ni? apa yang diorang rasa tentang golongan gay ni? diorang suka ke? diorang suka ke artis pujaan mereka ni gay? ada ke golongan yang macam ni kat Malaysia??????

I dont get it...seriously!!




AnnasYusry ^___^


2 comments: