Monday, 17 June 2013

sabor kan aje...

Hi guys..
Assalamualaikum...
lama tak berjuma..
kini bertemu lagi...
hihihi..

sebenarnya minggu busy aku x abeh lagi...ada lagi satu presentation, satu test, 2 assigment yang belum hantar n satu lab report..

tapi harini aku nak cerita sikit apa yang jadi kat aku hari ni...

aku rasa harinilah hari paling malang dalam hidup aku...

tak adalah malang sangat sebenrnya, cuma agak annoying jugaklah...

first..
pagi tadi, aku ada peresntation Mandarin, kena buat sktesa sikit kononnya..
nak jadi kan cerita, boleh pulak terlupa skrip...padahal dah hafal sikit punya baik...

second..
tengahhari, aku ingat balik dari kampus terus nak beli makanan, sampai kat depan gate masuk kampus aku tu, barulah aku teringat yang dalam wallet aku masa tu ada RM3 je.
dengan berat hatinya aku pun berpatah balik. Park motor pastu menapaklah aku pergi ATM.
dah sampai ATM, dalam 3 mesin ATM yang ada kat situ, satu je yang beroperasi. Yang dua lagi tengah under maintainence. dah la tu, barisan yang beraturnye pulak punyalah panjang, kalau aku join beratur kat situ x tahulah pukul berapa aku baru boleh makan tengah hari. sekali lagi dengan rasa kecewa aku keluar dari kampus.

third..
so, pas tu aku plan nak gi ATM kat petronas je. So aku pun pergilah ke petronas yang berkenaan. Orangnya tak adalah ramai sangat, so oklah boleh tunggu, bila sampai turn aku, dan dan mesin tu kehabisan wang...astaghfirullah-alzim....sebabkan aku kena jugak keluarkan duit, so aku pun berkelanalah mencari ATM yang lain. Jauh jugaklah aku pergi semata-mata nak cari ATM je. Last-last dapat jugak aku keluarkan duit kat petronas yang satu lagi. jauh sikit dari situ. dah ada duit, aku pun beli makanan and bawak balik makan kat rumah.

fourth..
dalam kul 3 cam tu, aku plan ngan kawan nak study sama kat kampus sebab malam ada test. So ingat sebelum pergti kampus, aku nak topup jap. So aku singgah satu kedai ni, orang yang jaga topup tu pulak x de, pergi rehat, so aku pergilah kedai sebelah. then akak kedai tu pulak cakap
"kat sini topup lambatlah dik, kalau nak cepat pergi kedai sebalah"

lah...pulak...

akak, kalau kedai sebelah tu ada, buat apa saya datang sini...( yang ni aku cakap dalam hati je..hihih)

pastu, aku pergilah kedai yang sebelah dia pulak...akak kedai tu pulak cakap..

"topup maxis habis lah dik."

ya Allah, apa yang kau cuba tunjukkan kat aku ni???

dengan rasa kecewanya aku terus gi kampus. kat kampus baru akau dapat topup.

fifth..
dah sampai kampus, dua jam aku tunggu akawan aku x sampai2..aku call x jawab, sms x reply, so bila dah fed up, aku pun balik lah kerumah. dah sampai rumah, baru kawan aku tu call..

"wei...sorry aku tertidurlah.." katanya.

kalaulah aku tahu, baik aku study kat rumah je...

sixth..
ni yang paling last...baru sat tadi...
lain yang aku study, lain yang keluar dalam test..
adoih...rasa macam nak bakar je kertas tu, silap-silap dengan dewan2 tu sekali aku bakar...



jadi...kesimpulannya....sabor kan aje....  -_-!!






2 comments: