Friday, 30 August 2013

Our Love Story ( Behind the Scene )








Hi guys...

Assalamualikum...

hari ni aku nak post something special sikit...

Hari ni aku nak cerita disebalik tabir cerita our love story ni..

so, tadi aku ada cek komen dekat latest chapter our love story ni, kiriman pencinta setia.





terima kasih pada pencinta setia yang sudi baca dan juga beri cadangan.

sebenarnya, aku dah pernah terfikir pasal idea tu jugak, tapi aku tak yakin untuk gunakan idea tu. macam biasa, bila aku ada idea apa-apa untuk start apa-apa cerita baru, aku akan buat draft dulu tentang plot-plot kat dalam cerita tu secara kasar....mostly dalam otak aku je. jadi, aku pun ada juga dratfkan idea ni dulu. Tapi bila aku pikir-pikir dan kembang-kembangkan idea tu, aku rasa, cerita ini akan jadi terlalu rumit. Masalah dia akan jadi sangat besar. Tema dia akan jadi persahabatan dan pengkhiatan. dah lari dari tema asala cerita ni. lagi pun kalau aku realisasikan idea tu, cerita ni akan jadi lebih panjang dari apa yang aku rancang sejak awal. 

maknanya aku kena luangkan lebih banyak masa untuk menulis cerita ni. Tang sini masalah dia muncul. Lagi dua minggu semester baru dah bukak, jadi bila aku dah start kuliah, memang terhad la masa aku untuk menulis. by the way, tengoklah macam mana nanti. Mungkin aku akan oakai idea tu, mungkin tak or mungkin sebahagiannya saja.

macam yang aku pernah cerita dulu, aku nak buat cerita ni dalam dua bahagian. bahagian pertama cerita bagaimana hubungan Amri dan Syafiq bermula dan bahagian kedua adalah bagaimana hubungan mereka berakhir. Sebenarnya, idea asal aku tentang cerita ni adalah untuk bahagian yang ke dua tu. cerita bagaimana hubungan indah yang mereka jalin itu berkahir kerana soal yang tak boleh di elak oleh orang macam kita ni, iaitu perkahwinan.  

aku dah start tulis cerita ni, sikit demi sikit sejak cerita adam diterbitkan lagi. maknanya aku dah start tulis cerita ni dulu sebelum aku tulis cerita adam. tapi untuk yang bahagian kedua sahaja. Cadangan asalnya, aku just nak cerita secara kasar je macam mana hubungan Amri dan Syafiq bermula dalam bahagian yang ke dua tu. Tapi lama-lama aku rasa macam lebih baik kalau aku ceritakan dari awal. Makanya muncullah bahagian yang pertama ni.

sebab tulah aku kekurangan idea nak tulis sebab niat nak buat bahagian pertama ni baru je muncul. pada sesiapa yang nak kongsi idea macam pencinta setia tu aku amat alu-alukan. cerita ni pun masih di peringkat awal, masih banyak yang boleh dikembangkan lagi. idea oencinta setia tu pun masih aku pertimbangkan. takut nanti cerita ni jadi terlalu panjang dan korang pun naik muak nak baca...hahha...



so, lastly....thank you for reading...........















3 comments:

  1. kecik ati itewww... awak tak pandang pon komen itewww... mencikkkkk... huhui...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan nak merajuk kat sini..aku x pandai pujuk...hahah..ko lain, ko regular customer....ada level yg tersendiri...

      Delete
    2. pujuk r... pujuk r iteewwwww!!!

      Delete