Tuesday, 4 February 2014

Micropenis








Hi guys...

Assalamualikum...


Hari ni aku nak cakap sikit pasal MICROPENIS...

korang rahu tak apa benda tu, aku rasa mungkin ramai tak tahu, sebab aku pun baru je tahu pasal benda ni.

micro tu maksudnya kecil dan penis tu adalah zakar

jadi...

micropenis = zakar kecil...

hahah..tapi micropenis tu bukan masalah zakar kecil yang biasa yang menjadi igauan ngeri para lelaki, tapi micropenis tu adalah sejenis penyakit genetic yang dihidapai oleh lebih kurang 0.6% lelaki di dunia.

Micropenis ini adalah apabila seorang lelaki dewasa itu mempunyai saiz zakar kurang dari 7cm ketika berereksi penuh. Maknanya saiznya lebih kurang saiz zakar kanak-kanak. (korang punya saiz berapa ya??? hihihi, gatal lak rasa cam nak tahu...hahah)

keabnormalan ini biasanya akan dikesan apabila seorang lelaki itu melepasi proses akil baligh. Jarang ada yang dapat dikesan sebelum tu sebab kebiasaannya zakar ahnya membesar secara normal selepas akil baligh.

selain dari saiz zakar yang terlalu kecil, tak ada masalah kesihatan lain yang dihadapai oleh enghidap sindrom ini.

Punca micropenis ini kebiasaannya disebakan penghasilan hormon yang tidak sempurna dalam tubuh seorang ellaki itu. Terutamanya hormon testosteron yang menjadi hormon penting untuk seorang lelaki.

cara rawatannya aad dua, satu melalui rawatan hormon, dalam rawatan sebegini, seorang lelaki itu akan diberikan suntikan hormon, tapi, jarang lelaki yang menerima rawatan ini akan dapat saiz zakar yang normal, zakarnya akan membesar tapi masih dikatogorikan sebagai kecil.

satu lagi cara adalah secara pembedahan, tapi cara yang ni pun tak berapa baik, sebab dia lebih kurang macam pembedahan plastik, saiz yang dikehendaki tu mungkin akan dapat, tapi zakar tu bukan 'natural'...faham tak maksud aku??..hihihih

tapi, ramai orang salah anggap yang mereka ada sindrom micropenis ni, sedangkan sebenarnya saiz zakar mereka tu memang kecil. Jadi, kalau nak kepastian kenalah jumpa doktor.


ni antara website yang ada gambar lelaki micropenis...boleh korang pergi tengok....comel sangat zakar diorang...geram aku....hahahha 

http://davidmicro.tumblr.com/
http://martinstinypenis.tumblr.com/






p/s: aku memang fetish pada zakar kecik dan uncut...hahhaha





2 comments:

  1. pa maksud fetish? ghairah ka? kulup x bau kah? :)

    ReplyDelete
  2. Form 2 , bila erect 12 cm -,- normal kah itu ?

    ReplyDelete