Wednesday, 7 October 2015

Kembara Mencari Cinta (Promo)






PROMO


Aku duduk sendirian di tepi taman permainan sambil memerhati anak ku bermain bersama ibunya. Muhammad Aniq namanya. Aku tersenyum sendiri melihat gelagatnya. Isteriku sekali-sekala turut melirik ka arah ku sambil tersenyum. Minggu lepas, usia Afiq genap tiga tahun dan pada tarikh yang sama juga genap sudah lima tahun usia perkahwinan ku dengan isteriku, Zarina. Telah banyak ranjau dan duri telah kami lalui bersama. Alhamdulillah dengan berkat ilahi, kami Berjaya sampai ke tahap ini dan berharap ianya akan kekal begini sehingga ke kahir hayat.
            Orang selalu berkata rumah tangga yang bahagia itu perlu disulami cinta yang sejati, tapi aku tak pasti tentang itu. Cinta?, aku sendiri kurang arif apa itu cinta. Apa yang aku tahu, keluarga aku ini bahagia. Aku amat sayangkan anakku, isteriku? aku sayangkan dia, aku perlukan dia dan aku tak mahu berpisah dengannya. Cintakah itu? Kalau itu adalah definasi cinta, ya benar, aku cintakan isteriku. Tapi apa yang aku percaya dan aku yakini, Zarina telah memberi kesan yang amat besar terhadap diriku. Antara kami bukan sekadar cinta atau sayang. Ianya lebih kepada memerlukan antara satu sama lain.
            Perkahwinan kami juga dulu bukan atas dasar cinta. Bukan juga dipaksa sesiapa, kami sendiri yang merelakannya. Bukan sekadar itu, perkahwinan itu juga ditentang keluarga ku. Kalau dah macam tu, kenapa kami berkahwin? Hampir kesemua orang disekeliling ku mengatakan aku membuat kerja bodoh. Disaat itu sebenarnya aku juga tidak pasti dengan apa aku lakukan. Bukan sekadar itu, sebenarnya semua tindakan aku yang aku ambil sepanjang lima tahun ini penuh dengan ketidakpastian. Semuanya aku lakukan dengan gerak hati. Ketika itu hatiku kuat menyatakan aku perlu mengahwini Zarina.




Tunggu Kisah Berikutnya.....


p/s: ceritani nampak macam straight....tapi sebenarnya tak straight sangat...heheh

p/s: Sorry guys....aku memang tgh tak de mood nak tulis Bayu Arjuna...heheh....







1 comment: