Wednesday, 23 December 2015

Dunia Baru





Hi guys...

Assalamualaikum..

Apa Khabar semua....

rindu tak kat aku????

hehehehhe......


How's life?

Ada okay ka adik manis??

hehehhehe....

Harap life korang sentiasa okay je...

Life aku???

hmmmm....

getting more interesting....

Apa yang interesting???


AKU DAH DAPAT KERJA!!!!.....Yeay!!!!!!!






Alhamdulillah.....lama gila aku menunggu.....tak sia-sia aku bersabar setahun...Akhirnya dapat kerja yang sangat-sangat baik.

Macam yang aku dah selalu cakap dulu, Yakin dengan Allah, Allah dah atur segalanya baik-baik, Rezeki itu hak Allah, kita hanya perlu berdoa dan berikhtiar.


Jadi.....Insyaallah mulai minggu hadapan bermulalah kehidupan aku yang baru, sebagai seorang yang bekerjaya...( Chewah...ayat.....!!! hakhak).



Oh ya..nak citer sikit....aku tak ingatlah aku dah penah citer ke tidak dekat korang aku terlibat dengan satu pertubuhan NGO kat kawasan aku ni. Ada ke aku citer???

Tak pelah, kalau dah penah meh aku citer lagi sekali....

So, aku adalah terlibat dengan satu pertubuhan belia kat tempat aku ni. Pertubuhan ni baru lagi dan aku ni kira sebahagian dari pioneer persatuan ni. Ahli-ahlinya pon lebih kurang sebaya aku je. Yang paling tua pun umur 26.

Persatuan ni sebenarna under pejabat agama Islam daerah, so....persatuan ni, dasarnya adalah Islam.
Aku join persatuan ni dulu pon sebabnya aku berfikir mungkin persatuan ni boleh menjadi sauh untuk aku tak hanyut terlalu jauh dari agama....maklumlah dunia orang macam kita nih....

Jadi, nak citer yang last week, kitorang ada anjurkan sebuah kem untuk kanak-kanak sekolah. Sejak awal bulan haritu mmg aku dah sibuk buat macam-macam. Bendani pun sebenarnya semua dilakukan secara sukarela. Semua urus setia dan fasilitator tak ada seorang pun yang dibayar. Semua buat secara sukarela.

penat tu memang penat sebab tak cukup petugas, tapi bila semua dah selesai, aku rasa puas dan rasa seronok. Buat benda sukarela ni, kepuasan dia datang bila kita tengok orang happy dengan apa yang kita buat. Macam kem ni lah, budak2 peserta tu semua happy dan parents pon bagi respon positif. Dari situlah kepuasan dia datang.

Lagipun sebenarnya, banyak benda yang aku belajar dari kem ni. Aku belajar macam mana nak anjurkan program. Aku belajar macam mana nak buat kertas kerja, aku belajar macam mana nak handle meeting, aku pun belajr mana nak jadi emcee.

Banyak softskill yg aku dapat. Sebelum ni, mse zaman sekolah, zaman universiti dulu aku bukan pernah join benda2 macam ni. Langsung tak ada minat. Tiba2 bila dah habis belajar ni baru terjebak. Bukan setakat join, siap organize lagi....hahah....serius aku tak pernah expect aku akan buat benda2 macam ni.

Sekarang baru aku betul2 faham apa pentingnya aktiviti kokurikulum mse skolah dulu....huhuhuhu..

ok....tu je nak celoteh kali ni. Selepas sekian lama menyepi...hahhaha....

Oh ya....bersempena dengan maulidurrasul esok....aku nak ucap selamat menyambut maulidurrasul 1437 H..













p/s: Bayu Arjuna masih krik...krik...krik.. lagi....hehehhe







2 comments:

  1. Alhamdulilah, x yah dah sedeh2 harap pas ni keje baik2 n dalam masa yg sama post next chapter untuk dua cerita tu yer... n sekali lagi tahniah

    ReplyDelete