Sunday, 16 October 2016

Cerita Baru..!!!!!!





My BFF my Love 
(Teaser)



“Korang....aku nak bincang sikit ni.” ujar Faiz sambil duduk di sebelah aku. Hazrin duduk di sebelah Azril yang sedang menyuap nasi goring kedalam mulut.

“Apa dia?” soalku.

“Ada junior aku, nak duk sini dengan kita. Dia tak dapat kolej, tu la yang nak cari rumah tu.” cerita Faiz.

“Haa...tak palah, kita pun memang nak cari orang kan.” ujar Azril dengan mulut penuh dalam mulut. Hazrin menepuk pelahan pipinya.

“mulut penuh nak bercakap” aku tergelak kecil melihat gelagat mereka berdua.

“apa nama budak tu?” bila dia nak masuk?” soalku pula. Dalam rumah ni hanya ada kami berempat, memang kami bercadang nak tambah orang. Kurang sikit sewa.

“ehm....nama dia Aniq, junior aku, budak part 2, dia baik, tak merokok, budak dekan, hormat orang tua, comel...” ujar Faiz memuji-muji. Macam pelik sikit, macam ada something. Comel?

“tapi....dia....” Faiz teragak-agak. Aku kata dah, mesti ada yang tak kena.

“tapi apa?” soal Hazrin.

“okey...aku terpaksa cakap ni...sebab aku takut kalau ada masalah kemudian hari. Kalau korang tak nak dia duk sini tak pelah, nanti aku tolonglah dia cari rumah lain, cuma kalau boleh, biarlah dia duduk sini, kesian kat dia.” ujar Faiz lagi seakan merayu.

“kenapa dengan budak tu?” soal Hazrin lagi.
“hem....dia sebenarnya....aku jamin dengan korang dia memang baik, dia tak kacau orang..aku kenak dia sejak sem lepas lagi. Dia memang budak baik.”

“dah tu...apa masalah dia?” soal Azril pula.
“okey....dia...sebenarnya......dia gay.” Hampir tersembur nasi yang dikunyah Azril. Aku dan Hazrin berpandangan. Masyaallah...apa pulak nak jadi ni.





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Hai Korang....
Assalamualaikum

OK tak cerita baru aku.....hahahha...
Cerita ni dah lama nak tulis....baru tulis sikit dulu, sebelum raya dulu...tapi x de idea. Baru-baru ni bila dah terjebak dengan Wattpad ni baru ada hahaha..

so..cerita ni ada banyak pengaruh dari citer-citer dalam wattpad..hahah...jangan kecam saya...

so..komen banyak2....nak tengok respon korang....kalau ramai respon....baru semangat sikit nak menulis....kalau tak de...rasa kurang semangat....so..kalau nak tengok cerita di diterbitkan dan ditamatkan dengan sempurna...tajin-rajinlah komen ya...

and..rasanya akau akan post citer ni kat wattpad jugak....hehehhe..


ok.....selamat menunggu bahagian yang pertama....heheh


bye...





1 comment: