Sunday, 6 November 2016

Life is too short IV



Hi guys...

Assalamulaikum....

Apa khabar.....

so...actually...aku nak cakap sikit ni...

dalam minggu lepas, aku terima berita, coursemate masa buat degree dulu accident...agak teruk jugak. Accident motor. Dengar cerita, usus dia rosak samai doktor terpaksa tembuk perut so najis boleh keluar ikut tiub di perut. Tulang rusuk patah. Pendek kata memang teruklah.

Actually...aku tak la kenal rapat dengan dia, just kenal-kenal macam tu je.

Tapi bila aku terima berita ni, aku macam rasa terkesan sikit. Rasa sedih.

Sebabnya semata-mata sebab dia seorang yang baik.

Dia memang baik, ramah, ceria, kelakar jugak and semua orang suka berkawan dengan dia. Aku ni...sebab kitorang tak sama kelas dulu, so just kenal-kenal macam tu je lah.

So....korang nampak tak....tak salah kalau kita buat pada orang macam dia. Even aku ni just kenalan dia je...aku tetap rasa sedih dengar berita ni. Aku pun berdoa untuk kesembuhan dia.

Semua sebab dia buat baik pada semua orang. Cuba kalau dia ni jenis suka menyakitkan hati orang....entah-entah aku boleh ketawa bila dengar dia accident.

So...pengajaran dia, sentiasa buat baik pada orang. Mungkin kita tak dapat apa-apa balasan jam-jam tu. Tapi bila benda macam ni terjadi, orang yang kita buat baik ni boleh at least berdoa untuk kita.

See....nampak tak, ada iktibar kita boleh dapat dari kejadian yang macam ni..


ok..tu je nak cakap. 

bye...


p/s: My BFF My Love akan update lambat sikit dekat blog ni. Tapi di wattpad akan diupdate seperti biasa...heheh..


No comments:

Post a Comment